Wednesday 14 September 2011

Jennifer Lopez - On The Floor ft. Pitbull


Bila dengar lagu clubbing teringat plak zaman2 "kegemilangan" satu ketika dulu... masa tu dunia rasa macam aku yang punya... forever me la katakan. Bila berada dalam club tu rasa semuanya best..sana best sini best.. menari best... minum best.. ketawa best.. semua pun best2 belaka... Masa tu semua orang ada disekeliling dan gelak ketawa gembira tanpa melihat masa berdetik tik tik tik.... yang tahu hanya menari dan terus menari On The Dance Floor k.. hahah partner menari haruslah yg gojes2 belaka... all my engineer fren.. waaaaa mmg happening la masa tu.... balik jan cakap la... jam 2am tu masih awal lagi....

Then masa berlalu dengan sangat pantasnya... then masa juga la yang membawa sedikit demi sedikit perubahan dalam diri aku... bertambah baik dan Insya ALLAH semakin baik... dan pada masa kini aku masih lagi terus untuk memperbaiki dimana2 kejahatan dan kekurangan yang ada pada diri aku. Seandainya ada yang bertanya..'ko tak menyesal ke Niza?' aku akan jawap aku menyesal atas semuanya tapi itu bukan lah satu faktor penolak untuk aku membenci kehidupan aku dulu... Aku menghargai setiap masa lampau aku yang penuh dengan cerita yang mampu 'membesarkan' aku sehingga kini... Mlalui semua cerita kehidupan aku tu, aku tahu dmana jalan hidup aku.. aku lebih memahami manusia yg lain..keunikan manusia dan keperluan seseorang. Namun aku x nafikan yang aku masih lagi terus belajar dalam kehidupan aku ni....

Sebagai manusia, pengalaman yang lampau bukanlah sesuatu keburukan yang amat sehingga berlakunya penyesalan yang amat.namun pengalaman lampau itulah yang semakin mendewasakan dan mematangkan diri dan boleh di aplikasikan dalam kehidupan seharian dalam menangani pelbagai isu sosial yang ada pd masa kini.... Ada kalanya aku merindui saat gelak ketawa itu bersama dengan rakan2 sekalian alam di company lama... entah apa kisah mereka sekarang... Harap semua berada dalam keadaan yang ok sj... Insya Allah...

Nukilanku
NFN

No comments:

Post a Comment