Wednesday 14 September 2011

GERAMMMMMMMMMMM

Aku amat2 jarang sekali untuk mengeluarkan dan bersikap kurang ajar dengan manusia yang lain. Namun ada kalanya perasaan kurang ajar itu terpaksa dikeluarkan tatkala ada insan lain yang selalu dan sentiasa mencabar kredibiliti kita sebagai manusia yang tergolong dalam erti kata PROFESIONAL... Seringkali manusia mengatakan 'saya seorang yang profesional' namun hakikatnya profesional yang ditunjukkan hanyalah sampah semata-mata.. depan manis belakang bertaburan fitnah yang dilancarkan dan dikhabarkan kepada manusia yang lain. Dah resam manusia yang mendengar hanya mengambil semua cerita tersebut dengan sesuka hati dan menambah lagi dengan asam, cuka, garam, gula dan semua lah agar cerita2 yang disampai kan itu menari, tertarik...ko memang the BOMB lah...

Aku cukup heran lah dengan insan ciptaan ALLAH ni. Dia ingat dia mulia sangat ker?... Dia ingat dia serba serbi tahu ke semua perkara? Dia ingat dia pakar ker?.. PLEAAAASSSSEEEEE lah... tapi aku masih tidak boleh menafikan selagi aku bekerja di sini aku akan sentiasa berhadapan dengan manusia ini sentiasa... dimana2 pun pastinya dia akan ada, akan hadir dan akan ada disekeliling.... Heran tul aku manusia seumpama ini.... 

Benci tul la... bak kata Abang Long Dhil... Sial la Tui.... 

Nukilanku
NFN

1 comment:

  1. biasa laa tuu manusia yg xkn pernh rasa senang menengok manusia lain hdp dlm kesenangn..

    ReplyDelete